2007-01-11

Vegetarisk Lasagne

Tomatsås:
1 burk Krossade tomater
1 burk Kidneybönor
1 Lök
Kryddor (herbs o vitlök efter behov)

Spenatröra:
Spenat
1 liten bruk Keso
Riven ost
Salt o peppar

Lasagneplattor

Tomatsås i första och tredje lagret och spenatröra i andra och fjärde. Det brukar bli bra. Sedan in i ugnen tills lasagneplattorna är mjuka. Står på paketen hur länge.
Alla ingredienser ska måttas efter tycke och smak. Ugnen ska nog vara på en 225 grader kan jag tänka mig. Kanske också står på paketet.
Ibland blir den lite rinnig. Varför vet jag inte. Det kanske ska stå inne lite längre då.

Mycket nöje!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Trevlig blogg.
Jag gjorde en jäkligt god lasagne häromdagen, egentligen var den vegetarisk men den gick även att göra med köttfärs. Jag köpte kungsörnens fullkornslasagneplattor, på paketet finns ett lasagnerecept med spenat och riven morot. Jag bytte ut den vanliga kr.tomaten mot kr.tomater med chili, plus att jag gjorde toamatsåsen som en vanlig köttfärsås. Keso hade jag ingen så det fick bli vanlig spenatstuvning istället (bladspenat). Men inte ens en gnutta ost hade jag i, bara lite på toppen och jag kryddade bara med vitlök, örtkryddor och örtsalt, plus buljongtärning i såsen! Jäkligt god och så ganska nyttig, tror jag! Sen såg den supergod ut oxå eftersom den blev alldeles grön-röd i färgen. Lycka till och kram på er!